Manapság már nem ritka, hogy a legkülönbözőbb munkahelyeken is megjelenjen a rém: vagyis a prezentáció. Habár csak a kollégákhoz kell beszélni, mégis jön remegő hang, az összefüggéstelen mondatok és időnként végül kudarcba fullad az egész. De vajon mi lehet a kulcsa annak, hogy ez elkerülhetővé váljon?
Időnként lehet látni olyan kollégákat, akik mintha csak erre születtek volna. Megigazítják a nyakkendőjüket, kipenderülnek az íróasztaluk mögül és olyan prezentációt tartanak, hogy még talán a közeli egyetemen is megirigyelnék. Ideje, hogy fény derüljön a titkukra.
A kulcs a felkészülésben rejlik
Nincs előadás felkészülés nélkül. Meglehet, Ön úgy érzi, hogy a téma mestere és senki nem tudna többet beszélni. A hallgatóság előtt azonban végül könnyű leblokkolni, így aztán nehéz ezt a hatalmas tudást a többi kolléga elé tárni.
A Power Point hatásos eszköz, ami segíthet a medrében tartani az egész prezentációt. Azonban mielőtt nekiesne a diák összeállításának, célszerűbb, ha megtervezi azt, amiről beszélni fog és ahhoz rendeli hozzá a vizuális anyagot.
Tartson kapcsolatot a közönséggel
Mint minden más esetben, a munkahelyi prezentáció esetén is fontos, hogy időnként éreztesse a hallgatósággal, hogy figyel rájuk. Ez fenntartja a figyelmüket az előadás iránt, valamint arról is meggyőződhet, hogy érthető mindaz, amit eléjük tár.
Ha fontos anyagról van szó akkor érdemes készíteni egy rövid hand outot is. Ezt az előadás végén oda lehet adni a munkatársaknak, akiknek így lesz alkalma még magukban is átgondolni a hallottakat, hogy később könnyen alkalmazzák azt.
Ha még nincs gyakorlata a prezentációk tartásában, az sem árthat, ha a megelőző napon egy kis időt szán arra, hogy átvegye, mit szeretne elmondani. Sokan tartanak maguknak egy rövid próbát is, ami segít, hogy a kivetítő előtt állva határozott fellépéssel és érthetően adják át tudásukat a közönségnek.
Prezentációs kellékekért pedig látogasson el webáruházunkba! Vetítővásznak, állványok és táblák széles kínálatával várjuk.