Az irodai élet menedzselése során fontos kérdés a hulladék megfelelő kezelése is. Talán az elhatározás már megszületett, hogy szeretné környezetbarátabbá tenni a munkakörnyezetét. A megvalósítás azonban sok következetességet és odafigyelést igényel. Nem tudja hogyan fogjon hozzá? Megmutatjuk.
A szelektív hulladékgyűjtés természetesen manapság már nem ismeretlen fogalom. Ahhoz azonban, hogy az iroda valóban környezetbaráttá válhasson nem elegendő. A pazarlás, a túlzó vásárlás és a stratégia hiányban ugyanis a keletkező szemét mennyisége nem fog csökkenni.
A „4R” stratégia
A fogalom az Egyesült Államokból indult útjára. A 4R az alábbiakat takarja: reduce, reuse, recycle, rethink. A stratégia lényege, hogy amit csak lehet, hasznosítsunk vagy használjunk újra, amennyiben ez lehetséges, Hogyha nem, akkor mehet a szelektív gyűjtőbe.
A megvalósításhoz pontosa tervezés szükséges például a beszerzés során. Mindig csak annyit rendeljen a szükséges eszközökből, amennyit valóban fel fognak használni. Ha pedig valami elromlott, akkor érdemes elgondolkodni, hogy vajon nem-e használható még valami másra. A régi, kiürült dobozok például kiválóak lehetnek archiválásra.
Takarékosság a kulcs
A digitális korban sok esetben semmi nem indokolja, hogy minden nyomtatott formában legyen dokumentálva. Amennyiben nem szükséges valamilyen okbál fogva, célszerűbb, ha adathordozón tárolja ezeket az iratokat. Ez nem csak helytakarékos, de környezetkímélő megoldás is.
Emellett az energiatakarékosságra is célszerű figyelmet szentelni. A lámpákat csak akkor kapcsolja fel, ha tényleg szükséges, és ha lehet, szerezzen be energiatakarékos égőket! Emellett érdemes olyan irodai eszközöket alkalmazni, amelyek újratölthetőek, így sokáig használhatóak.
Ahhoz, hogy mindez megvalósulhasson, szükséges, hogy a kollégák számára is egyértelművé tegye a hulladékra vonatkozó feladatokat. Amennyiben fontolgatja a váltást, célszerű, ha ezt még a kivitelezés előtt felvezeti számukra, így közös erővel akár új ötletek is születhetnek a környezettudatosság jegyében.