Az év eleje sokunk számára jelenti a különböző fogadalmak és az újrakezdés idejét. Sokan szeretnénk ilyenkor rendet tenni a káoszban, legyen szó akár otthoni, akár munkahelyi dolgainkról. Az iratrendezők segítenek abban, hogy az újév lendületével átláthatóvá és a felesleges papíroktól mentessé tegyük a környezetünket.
Kezdjük az évet iratrendezéssel!
Az év folyamán, a legtöbb munkahelyen rengeteg fontos papír halmozódik fel a modern munkaeszközök és a digitális ügyintézés ellenére is. Ezek nagy részétől az újabb év kezdetekor sem válhatunk meg. Fontos tehát, hogy olyan módon archiváljuk őket, hogy szükség esetén elérhetőek legyenek, mégse zavarjanak minket a mindennapos munkában.
Ehhez olyan eszközre lesz szükségünk, mellyel osztályozni és rendszerezni tudjuk a felgyülemlett iratokat.
Az iratrendezők segítenek abban, hogy megszabaduljunk a felesleges papíroktól, a maradékot pedig szisztematikusan, jól átláthatóan elrendezzük. Használatukkal módon biztosra mehetünk abban, hogy minden fontos dokumentum a legjobb helyen lesz, és nem kell semmit órákig keresnünk, ha a szükség úgy kívánja.
Miért jó az iratrendező használata?
Az iratrendezők fő feladata, hogy rendszert teremtsenek fontos dokumentumaink közt. Átláthatóvá tegyék a hatalmas papírhalmokat, és könnyen visszakereshetővé varázsolják számláinkat, garancialeveleinket. A praktikus oldal mellett azonban több, lényeges dolog elvégzésére is alkalmasak.
Többek közt megvédik a papírokat a sérüléstől, a gyűrődéstől, és semmilyen fontos iratot nem engednek elkallódni. Ráadásul az abban is segítenek, hogy dokumentumaink nem csak praktikusabban, de esztétikusabban is tárolhassuk.
Az iratrendezők nem csak a munkahelyen hasznosak
Habár a digitális korban élünk, továbbra sem szabadultunk meg száz százalékosan a papírmunkától Éppen ezért minden háztartásban akadnak olyan dokumentumok, melyeket érdemes, vagy muszáj is megőriznünk.
Legyen szó akár garancialevelekről, akár fontos számlákról vagy levelekről, az iratrendezők segítenek abban, hogy a nélkülözhetetlen papírokat szétválasszuk azoktól, melyekre már nem sokáig, vagy egyáltalán nem lesz szükségünk. Sőt, az iratrendezők abban is hasznunkra válnak, hogy a családi fotóknak, gyerekrajzoknak, egyéb, régi emlékeknek ne a padláson, vagy a pince mélyén kelljen egy halomba gyűjtve porosodniuk.
Ne feledkezzünk meg az irodaszerekről sem!
Ha az iratok elrendezésével végeztünk, érdemes egy kis időt szánnunk íróasztalunk rendbetételére is. Néhány új, asztali tolltartó és tárolódoboz csodákat tehet!
Az asztalon kallódó tollak, kapcsok, és egyéb kiegészítők elrendezése segít abban, hogy könnyebben eligazodjunk dolgaink közt, és nem csak gyorsabban, de jobban is menjen a munka az újévben. A felesleges dolgokat bátran selejtezzük ki, hiszen ezután könnyebb lesz az új, feladataink elvégzéséhez szükséges írószerek beszerzése is!
A felesleges papírt hasznosítsuk újra!
Az iratrendezés során rengeteg papírszemetet halmozhatunk fel, melyet érdemes mindig a megfelelő helyre tennünk.
Irodai papírhulladék esetén különösen fontos, hogy a papírszemetet megsemmisítsük, mielőtt a szelektív hulladékgyűjtőbe kerülne. Érdemes azonban az otthon talált, régi számlákkal és egyéb, feleslegessé vált dokumentumokkal is így tennünk, ha nem szeretnénk, hogy személyes adataink rossz kezekbe kerüljenek.
Ennek érdekében a legjobb, ha kifejezetten erre a célra tervezett iratmegsemmisítő gépet használunk. Ha ez nem áll rendelkezésre, akkor természetesen az olló, vagy saját kezünk is eleget tehet a feladatnak.